24/7 впродовж 365 днів режим усіх служб ЛКП «Львівелектротранс» для щоденного випуску трамваїв та тролейбусів

news img

Щоденно у будні на вулиці міста виходить на лінію 71 трамвай та 69 тролейбусів. На вихідні випуск зменшено, адже більшість людей планують собі відпочинок, або просто залишаються вдома. Але це не стосується водіїв трамвая, тролейбуса та сервісних служб ЛКП «Львівелектротранс», для безперебійної роботи електротранспорту вони працюють у режимі 24/7 впродовж цілого року.

Минулого року львівський електротранспорт подолав шлях 7 млн км, для того, щоб усі наші пасажири змогли добратися із пункту «А» у пункт «Б». З них 3, 7 млн км – фактично пройдені трамваями, а 3, 31 млн км – тролейбусами. І це при тому, що у 2024 році на лінії електротранспорту траплялося у середньому по три ДТП за участі приватних авто на день (загалом 1448, що на 201 випадок більше ніж у 2023 році).

Як вдається витримати такий темп львівському транспорту? Відповідь банальна – завдяки злагодженій роботі усіх служб ЛКП «Львівелектротранс».

Трамвайне депо – серце нашого транспорту

У середньому в місяць ремонтними бригадами депо здійснюється майже 2000 щоденних оглядів трамваїв (ЩО). ЩО – забезпечує гарантовану роботу працездатність агрегатів, вузлів та деталей гальмових систем, рульового керування, трансмісії, дверей та сигналізації. Це обслуговування передбачає контроль технічного стану, усунення заявлених водієм або виявлених під час контролювання несправностей, а також контроль електробезпеки пасажирів, прибирання та миття.

А також 280 ТО1 (технічний огляд №1 – це обслуговування, яке передбачає контроль та попередження виходу параметрів систем трамвайного вагона (чи тролейбуса) за допустимі межі для забезпечення його працездатності на сім днів; виконується, як правило, без зняття рухомого складу з експлуатації). Та шістнадцять ТО2, проводиться після пробігу 20 тис. км (технічне обслуговування № 2 – це обслуговування, яке передбачає поглиблений контроль та доведення параметрів систем трамвайного вагона до належних значень; виконується, як правило, зі зняттям рухомого складу з експлуатації. Ну і як без сюрпризів? – до 45 – ти неплановані ремонти щомісяця.

На підмозі у трамвайних майстрів із депо є міцні хлопці та дівчата із ВРМ (вагоноремонтні майстерні). Це саме вони минулого року переобладнали 12 «берлінців» та взялися за «томати» (Vevey Be 4/8 – станом на сьогодні майже усі вагони уже введено в експлуатацію). До слова фахівці з ВРМ встигають у місяць додатково капітально зремонтувати ще два трамваї, паралельно роблячи Vevey.

Тролейбусне депо – стабільний рух

Хоч більшість тролейбусів на сьогодні є відносно новими, роботи і біля них вистачає. Щомісяця проводиться огляди 2070 одиниць, 276 - ТО1 та 10 - ТО2. Ремонтними бригадами тролейбусного депо за місяць відновлюється на середньому ремонті дві машини, та раз на два місяці проводиться капітальний ремонт тролейбуса. Середній ремонт проводять після пробігу 100 тис. км та виконують для часткового відновлення ресурсу кузова, агрегатів, вузлів та систем рухомого складу із заміною або відновленням збірних частин. Капітальний ремонт – після 300 тис. пробігу – виконують для повного або близького до повного відновлення ресурсу кузова, агрегатів, вузлів та систем тролейбуса (трамвая) із заміною або відновленням будь-яких частин, включаючи базові.

Колія та мережа – наш повітряний, наземний та підземний десант

І трамваї, і тролейбуси використовують свою інфраструктуру. Без справної мережі та колії електротранспорт може бути хіба музейним експонатом. Тому на підприємстві часто жартують, що це наш повітряний, наземний та підземний "спецназ". У цих служб немає ані вихідних, ані різниці день зараз чи ніч. 24/7 – це вже норма.

У місяць працівниками СЕГ (служба енергогосподарства) планово проводяться 25-40 ремонтів, у залежності від сезону. При цьому, додатково аварійних виїздів за той самий місяць буває від 90 до 110, знову ж у залежності від сезону.

Колійовці (працівники служби колії) у місяць планують по 24 ремонти, а аварійно отримують ще + 46. Тут знову є момент сезонних нюансів, але не тільки. Є ділянки колії, які уже відпрацювали свій ресурс та потребують постійної підтримки. Ці ділянки давно у «топах» скарг на 1580, і до честі наших колійників, недоліки усувають до семи днів, знову ж таки у режимі 24/7.

Важко планувати та прогнозувати роботу служб логістики та безпеки руху. Наші диспетчери та ревізори блискавично реагують на будь-яку зміну ситуації на лінії.

Замість тисячі слів та безлічі цифр можна просто подивитися креативне корпоративне відео* про роботу усіх служб ЛКП «Львівелектротранс»

* усі події не вигадані, у кадрі немає жодного професійного актора

Гарного перегляду

06.06.2025